Koordynator ds. dostępności

Koordynator do spraw dostępności wspiera osoby ze szczególnymi potrzebami, aby ułatwić im dostęp do usług medycznych, tworzy oraz wdraża plan związany z poprawą dostępności w Szpitalu, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynator ds. Dostępności jest opiekunem dostępności i rzecznikiem rozwiązań na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami. Ułatwia kontakt i dostęp do informacji o Szpitalu oraz usługach w nim świadczonych.

Jeżeli macie Państwo uwagi dotyczące dostępności prosimy o telefoniczne wypełnienie ankiety pod numerem telefonu  532 628 563  od poniedziałku do piątku od 7:00-14:35

Ankieta 
Numery telefonów kontaktowych:
mgr Elżbieta Moskwa - Koordynator ds. dostępności.

Telefony kontaktowe: 32 331 99 27 lub 532 628 563

 

Wniosek o zapewnienie dostępności

Zgodnie z "Ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami" w Szpitalu utworzono i wdrożono procedurę "Informowanie o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im. Św. Józefa w Pilchowicach". Zawiera ona wniosek, który udostępniamy na stronie internetowej szpitala oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniosek służy do złożenia żądania zapewnienia dostępności w Szpitalu. W przypadku, gdy uznacie Państwo, że są pewne obszary architektoniczne i informacyjno-komunikacyjne, które wymagają poprawy prosimy o wydrukowanie wniosku, jego wypełnienie i złożenie z pomocą wymienionych poniżej kanałów.

W przypadku pytań i wątpliwości związanych z dostępnością w Szpitalu zachęcam do kontaktu z Koordynatorem ds. dostępności.

Złożenie wniosku o zapewnienie dostępności

  1. Każdy, bez konieczności wskazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Szpital Chorób Płuc im.Św.Józefa w Pilchowicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
  2. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy przekazuje informację o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach. Do tego celu może wykorzystać wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury, jednak o rozpatrzeniu wniosku nie decyduje wzór, ale jego zawartość. Wniosek musi zawierać następujące informacje:
    1. dane kontaktowe wnioskodawcy
    2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym
    3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
    4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
  3. Zastrzeżenia opisane we wniosku dotyczące braku dostępności odnoszą się wyłącznie do podmiotu jakim jest Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach
  4. Wniosek składa się w dowolny sposób:
    1. osobiście w sekretariacie Dyrektora (II piętro budynku głównego, możliwość skorzystania z windy)
    2. elektronicznie poprzez wiadomość e-mail jako załącznik na adres: szpital@szpital-pilchowice.pl
    3. elektronicznie na adres e-PUAP: /SZPITAL_Pilchowice/SkrytkaESP
    4. za pośrednictwem poczty na adres: Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach, ul. Dworcowa 31, 44-145 Pilchowice.

Rozpatrzenie wniosku o zapewnienie dostępności

  1. Realizacja zapewnienia dostępności opisanej we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Po wdrożeniu usprawnień dobrą praktyką jest powiadomienie wnioskodawcy o zrealizowaniu żądania.
  2. W przypadku opóźnienia w realizacji we wskazanym w pkt. 1 terminie, Szpital pisemnie informuje wnioskodawcę o:
    1. przyczynach opóźnienia,
    2. nowym terminie realizacji przy czym nowy termin realizacji nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
  3. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności, w szczególności ze względów technicznych i prawnych, Szpital zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności. Zawiadomienie zawiera uzasadnienia swojego stanowiska i wskazanie okoliczności uniemożliwiających zapewnienie dostępności we wnioskowanym zakresie.
  4. Powyższe nie zwalnia z zapewnienia przez Szpital dostępu alternatywnego, który należy rozumieć jako:
    1. zapewnienie wsparcia innej osoby,
    2. zapewnienie wsparcia technicznego,
    3. wprowadzenie takiej organizacji, która umożliwi zaspokojenie potrzeb, w zakresie niezbędnym dla tych osób.

Złożenie skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON

  1. Wnioskodawcy przysługuje możliwość złożenia skargi na brak dostępności w Szpitalu do Prezesa Zarządu PFRON, jeżeli Szpital:
    1. nie odpowiedział w terminie 14 dni na żądanie złożone we wniosku
    2. nie powiadomił o opóźnieniu w realizacji żądania i nie wskazał nowego terminu zakończenia czynności
    3. nie zawiadomił wnioskodawcy o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z wymaganym opisem okoliczności mających na to wpływ.
  2. Skargę tę wnioskodawca składa w terminie 30 dni do Prezesa Zarządu PFRON od:
    1. dnia, w którym upłynął termin 14 dni
    2. dnia, w którym upłynął wydłużony termin 2 miesięcy
    3. dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
  3. Formularz skargi na dostępność dostępny jest do pobrania na stronie internetowej PFRON pod linkiem:
    https://www.pfron.org.pl/fileadmin/dostepnosc/formularze_wniosek_skarga/Skarga_na_brak_dostepnosci.pdf