Koordynator ds. dostępności
Koordynator do spraw dostępności wspiera osoby ze szczególnymi potrzebami, aby ułatwić im dostęp do usług medycznych, tworzy oraz wdraża plan związany z poprawą dostępności w Szpitalu, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynator ds. Dostępności jest opiekunem dostępności i rzecznikiem rozwiązań na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami. Ułatwia kontakt i dostęp do informacji o Szpitalu oraz usługach w nim świadczonych.
Jeżeli macie Państwo uwagi dotyczące dostępności prosimy o telefoniczne wypełnienie ankiety pod numerem telefonu 532 628 563 od poniedziałku do piątku od 7:00-14:35
Ankieta
Numery telefonów kontaktowych:
mgr Elżbieta Moskwa - Koordynator ds. dostępności.
Telefony kontaktowe: 32 331 99 27 lub 532 628 563
Wniosek o zapewnienie dostępności
Zgodnie z "Ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami" w Szpitalu utworzono i wdrożono procedurę "Informowanie o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im. Św. Józefa w Pilchowicach". Zawiera ona wniosek, który udostępniamy na stronie internetowej szpitala oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniosek służy do złożenia żądania zapewnienia dostępności w Szpitalu. W przypadku, gdy uznacie Państwo, że są pewne obszary architektoniczne i informacyjno-komunikacyjne, które wymagają poprawy prosimy o wydrukowanie wniosku, jego wypełnienie i złożenie z pomocą wymienionych poniżej kanałów.
W przypadku pytań i wątpliwości związanych z dostępnością w Szpitalu zachęcam do kontaktu z Koordynatorem ds. dostępności.
Złożenie wniosku o zapewnienie dostępności
- Każdy, bez konieczności wskazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Szpital Chorób Płuc im.Św.Józefa w Pilchowicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
- Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy przekazuje informację o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach. Do tego celu może wykorzystać wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury, jednak o rozpatrzeniu wniosku nie decyduje wzór, ale jego zawartość. Wniosek musi zawierać następujące informacje:
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
- Zastrzeżenia opisane we wniosku dotyczące braku dostępności odnoszą się wyłącznie do podmiotu jakim jest Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach
- Wniosek składa się w dowolny sposób:
- osobiście w sekretariacie Dyrektora (II piętro budynku głównego, możliwość skorzystania z windy)
- elektronicznie poprzez wiadomość e-mail jako załącznik na adres: szpital@szpital-pilchowice.pl
- elektronicznie na adres e-PUAP: /SZPITAL_Pilchowice/SkrytkaESP
- za pośrednictwem poczty na adres: Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach, ul. Dworcowa 31, 44-145 Pilchowice.
Rozpatrzenie wniosku o zapewnienie dostępności
- Realizacja zapewnienia dostępności opisanej we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Po wdrożeniu usprawnień dobrą praktyką jest powiadomienie wnioskodawcy o zrealizowaniu żądania.
- W przypadku opóźnienia w realizacji we wskazanym w pkt. 1 terminie, Szpital pisemnie informuje wnioskodawcę o:
- przyczynach opóźnienia,
- nowym terminie realizacji przy czym nowy termin realizacji nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności, w szczególności ze względów technicznych i prawnych, Szpital zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności. Zawiadomienie zawiera uzasadnienia swojego stanowiska i wskazanie okoliczności uniemożliwiających zapewnienie dostępności we wnioskowanym zakresie.
- Powyższe nie zwalnia z zapewnienia przez Szpital dostępu alternatywnego, który należy rozumieć jako:
- zapewnienie wsparcia innej osoby,
- zapewnienie wsparcia technicznego,
- wprowadzenie takiej organizacji, która umożliwi zaspokojenie potrzeb, w zakresie niezbędnym dla tych osób.
Złożenie skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON
- Wnioskodawcy przysługuje możliwość złożenia skargi na brak dostępności w Szpitalu do Prezesa Zarządu PFRON, jeżeli Szpital:
- nie odpowiedział w terminie 14 dni na żądanie złożone we wniosku
- nie powiadomił o opóźnieniu w realizacji żądania i nie wskazał nowego terminu zakończenia czynności
- nie zawiadomił wnioskodawcy o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z wymaganym opisem okoliczności mających na to wpływ.
- Skargę tę wnioskodawca składa w terminie 30 dni do Prezesa Zarządu PFRON od:
- dnia, w którym upłynął termin 14 dni
- dnia, w którym upłynął wydłużony termin 2 miesięcy
- dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
- Formularz skargi na dostępność dostępny jest do pobrania na stronie internetowej PFRON pod linkiem:
https://www.pfron.org.pl/fileadmin/dostepnosc/formularze_wniosek_skarga/Skarga_na_brak_dostepnosci.pdf